Kan man fondspara sig till en miljon??!

Kan man, som lågavlönad arbetare i en liten stad i mitten av Svealand, skrapa ihop en miljon på enbart fondspar?
Med 500 svenska kronor i potten som startkapital, ska jag försöka. Kommer jag under min livstid komma upp i en miljon, eller är det omöjligt?

tisdag 14 december 2010

Veckans hundring!

Då var veckans hundring placerad. Det blev fonden Simplicity Asia.
Enligt en ganska färsk studie på sajten Pengar24, rekomenderades att satsa i Asiens mindre länder. Tex Thailand, Indonesien och Filipinerna. Någon ren fond med dessa länder hittade jag inte vid en snabb koll, utan valde en bredare Asien fond.

Förra veckans köp är fortfarande inte uppdaterade på min fondsida, vilket är smått irreterande eftersom jag vill se hela mitt innehav och utvärdera det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar