Kan man fondspara sig till en miljon??!

Kan man, som lågavlönad arbetare i en liten stad i mitten av Svealand, skrapa ihop en miljon på enbart fondspar?
Med 500 svenska kronor i potten som startkapital, ska jag försöka. Kommer jag under min livstid komma upp i en miljon, eller är det omöjligt?

tisdag 28 december 2010

Starkt frammåt för Ryssland

Rysslandsfonder är det som verkar gå snabbast frammåt för tillfället. Bland andra Eastcapitals Rysslandsfond har gått frammåt 19% de senaste 3 månaderna. Ingen dålig resning kan man tycka.

Jag satsade inga av mina pengar i Ryssland. Är lite orolig för att Rysslands tid är förbi. I det långa loppet tror jag mer på tillväxt i Asien.

Vi får se om jag tror rätt, eller har satsat pengarna på helt fel marknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar