Kan man fondspara sig till en miljon??!

Kan man, som lågavlönad arbetare i en liten stad i mitten av Svealand, skrapa ihop en miljon på enbart fondspar?
Med 500 svenska kronor i potten som startkapital, ska jag försöka. Kommer jag under min livstid komma upp i en miljon, eller är det omöjligt?

måndag 13 december 2010

V50, Måndag

Nu är det dags att lägga i en liten högre växel. 100:- ska investeras den här veckan. Tanken är att jag ska investera 100:- varje vecka i lämplig fond.
Nu måste jag bara lusläsa sidor på internet. Privataaffärer, Pengar 24 (eller rättare; Fond24), mfl.
Jag hoppas också att mina fondbyten och fondköp jag gjorde förra veckan har slutförts så jag får in dem och kan se dem på internetbanken.

Måste bara kommentera en dokumentär jag såg om Wikileaks i går. Mycket intressant! Kan tänka mig att hela Wikiorganisationen kan röra runt lite i grytorna runtom i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar