Kan man fondspara sig till en miljon??!

Kan man, som lågavlönad arbetare i en liten stad i mitten av Svealand, skrapa ihop en miljon på enbart fondspar?
Med 500 svenska kronor i potten som startkapital, ska jag försöka. Kommer jag under min livstid komma upp i en miljon, eller är det omöjligt?

söndag 12 december 2010

Kylan hänger i sig!

Vintern kom tidigt i år. Kall vinter betyder över lag högre elpriser. Trots att elproduktionen i kärnkraftverken är i gång blir elen dyrare. detta beror tydligen på att det är dåligt med vatten i magasinen för vattenkraft.

I och med högre elpriser sänks produktionen på många håll i Sverige. Hur det påverkar Ålandsfonden Swedish Growth återstår att se. Största aktieinnehavet i fonden ligger hos Volvo, näst största hos Atlas Copco. Jag vet att Atlas går bra, som företag, för tillfället, så jag hoppas fonden inte påverkas av stigande elpriser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar