Kan man fondspara sig till en miljon??!

Kan man, som lågavlönad arbetare i en liten stad i mitten av Svealand, skrapa ihop en miljon på enbart fondspar?
Med 500 svenska kronor i potten som startkapital, ska jag försöka. Kommer jag under min livstid komma upp i en miljon, eller är det omöjligt?

fredag 10 december 2010

Första inlägget!

Norden går frammåt, ja hela världsekonomin är väl på framfart. Jag satsar min första femhundring på Ålandsbanken Swedish Growt (200:-) samt HQ Kinafond (300:-).
Än så länge visas inget saldo på kontona, det tar tre dagar för dessa att registreras.

Jag valde Kina, då jag läste en artikel i lokaltidningen om en familj som flyttat till Kina för att arbeta. Där kunde mannen i familjen meddela att Kina var på framfart vad gäller industri och ekonomi.
Det är en satsning, men satsar man inget, vinner man inget!

Den senaste prognosen tror ju att bolånebubblan i Sverige är på väg att spricka, men trots det satsar jag ändå på Sverige i min andra fond. Det får bära eller brista. Jag låter den växa några procent, sen är det dags att byta, innan bubblan spricker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar